Stolt vinner av Serviceprisen

Skrim Bil AS ble kåret til Kongsbergs beste servicebedrift i 2016.

– Det er fantastisk. Jeg er både stolt, rørt og overrasket, sier Asbjørn Mathisen, daglig leder hos Skrim Bil AS.

Serviceprisen ble startet opp i 2013, og det er Kongsberg Næringsforum, Høgskolen og Laagendalsposten som står bak prisen. Skrim Bil ble grunnlagt i 1997, har 14 medarbeidere og kan feire 20-årsjubileum neste år.

I juryens begrunnelse står det blant annet at Skrim Bil leverer over forventning og at dere både er fleksible, imøtekommende og behjelpelige. Ligger det en bevisst strategi bak dette?

– Det er jo dette vi jobber med å få til hver eneste dag, sier Mathisen.

– Vi er bevisste på at at det skal være «høyt under taket», samtidig som vi har en god tone. Godt humør er viktig på en arbeidsplass. Derfor forsøker vi å skryte av hverandre og være positive – på tvers av alle avdelinger. Her er alle like viktige, sier prisvinneren.

– Det gjør ting mye enklere – det er jeg sikker på at kundene våre merker og setter pris på, sier Asbjørn Mathisen.

– Importørene er også opptatt av dette. Vi måles på kundetilfredshet!

– Skrim Bil er en arbeidsplass med stabile og dyktige ansatte. Mange har vært her lenge og har fått et svært godt forhold til kundene. Det er fantastisk hver gang en kjøper kommer tilbake for å handle nye biler hos oss. Det er en tillitserklæring, smiler Mathisen.

Skrim Bil AS har solgt Skoda siden oppstarten for 19 år siden. I 2009 ble de også forhandler for Hyundai, en av verdens største bilprodusenter.

– Det har vært en fantastisk reise. Hvordan Skoda har klart å etablere seg i toppsjiktet blant bilmerkene er et eventyr.

– Jeg er sikker på at vi bare har sett starten av hva Hyundai kommer til å bety i Norge. Det kan bli et nytt eventyr, sier Asbjørn Mathisen.

 

Bjørn Isaksen

Daglig leder, journalist og fotograf i Kongsberg Community AS og Nettmagasinet 3600.no. Utdannet i markedsføring og har bred arbeidserfaring innen IT og journalistikk.

Se alle innlegg