Hos bilSpiten står kompetanse i fokus.

Bilen: for noen et nytteverktøy fra A til Å, for andre en hobby, en interesse, en stolthet – men felles for dem alle er at det kreves god service og kompetanse fra en profesjonell fagforhandler da behovet melder seg.

Hos bilSpiten er det et bredt felt av kompetanse, og en motivert stab som står klar for å yte det beste på kundenes vegne. Vi har derfor tatt en prat med daglig leder Marius Spiten-Nysæter, om akkurat kompetanse – og litt til.

«Kunden er vår øverste sjef»

Det er fire kjerneverdier som kommer først hos bilSpiten, og ut i fra disse er det blitt skapt en bedrift som tilbyr Kongsbergs beste bilopplevelser, forteller Marius.

Våre kjerneverdier er i hovedsak; Motivere til vinnerkultur, tenk positivt og offensivt, vi skal gjøre hverandre gode, og kunden er vår øverste sjef!

Les også: Verkstedmesterne med Stian Berntzen

Det er mye som ligger i ordene kvalitet og service. For de ansatte i bilSpiten handler det om troverdighet og tillit.

Alt vi gjør skal være tuktet på et viktig prinsipp: riktig første gang! forklarer Marius Spiten-Nysæter, daglig leder hos bilSpiten

Et av målene er at de skal ha det mest kompetente verkstedet, samt gi kundene i Kongsberg den beste bilopplevelsen.

– Vi jobber kontinuerlig med kundereisen, hvor man skal få en godfølelse uansett hvem og når du møter en bilSpiten ansatt. Vi skal etterlate oss et inntrykk hos kunden der de snakker om den positive opplevelsen hos oss, enten rundt middagsbordet eller i sosiale settinger. Vi ønsker å være en positiv snakkis! – understreker den daglige lederen.

 

Hvilke faglige felt har de ansatte?
Alle de ansatte har en egen kompetanseplan innenfor sitt eget fagfelt og sin rolle. Vi er ekstremt opptatt av å bygge kompetanse på kort og lang sikt, slik at vi hele tiden imøtekommer kundens behov og de endringer som møter oss i bilbransjen.

Hvilke typer service tilbyr bilSpiten?
Vår målsetning er at vi skal tilby et enklere bilhold for våre kunder. Det betyr at bilhold vil handle mer om tjenester enn produkt i fremtiden.

Hva differensierer dere fra andre verksteder?
– Det er helt klart vår kompetanse! Våre kolleger har meget lang fartstid og erfaring innenfor bransjen. Om det gjelder service, ruteskift eller reparasjoner – skal vi ha ansatte med den riktige faglige bakgrunn for å møte kundene. 

– I tillegg til dette er vi meget opptatt av å snakke kundens språk, som gjør oss forståelige og kundevennlige.

bilSpiten er stolt sponsor av blant annet Miners og mener et lokalt samarbeid er viktig for både de som forhandler men også sporten. Foto: kongsbergminers.no

Hvilke fordeler er det med å behandle bilen lokalt?
Det er mange fordeler ved å behandle bilen lokalt. For det første tilbyr vi våre kunder transport om morgenen til Teknologiparken – for de som har levert bilen for service denne dagen.

Les også: Slik feirer de seriegullet til Miners

Et annet viktig punkt er det at når man kjøper bilen og ikke minst gjør servicen lokalt, bidrar til at vi kan investere i lokalsamfunnet via eksempelvis sponsorer. I dag er vi engasjert i Kongsberg Miners, Kongsberg Orienteringslag og golfklubben. Alle er viktige bidragsytere lokalt og ikke minst har de et brennende engasjement når det gjelder å drive fysisk aktivitet – store som små, og gi gode opplevelser.

«Kongsberg folk er stort sett er veldig reale mennesker!» 

Hva gjør bilSpiten glad i Kongsberg?
At det er en by med mye historikk, men samtidig er byen fremoverlent på utviklingen av teknologi, som for eksempel det arbeidet som gjøres på høyskolen og i Teknologiparken.
I tillegg til dette må vi si at Kongsbergfolk stort sett er veldig reale mennesker, forteller Marius med et smil.

Hvilke mål har dere for fremtiden? 
Det er at bilSpiten skal fortsette å være en lønnsom og godt drevet bedrift slik at vi hele tiden kan gjøre nødvendige investeringer for å gi våre kunder den kvalitet og service de fortjener og forventer. Vi skal også være en offensiv og innovativ bedrift som møter morgendagens teknologi og kundeatferd slik at vi er rigget for fremtiden.

Les også: Sikkert bilvalg siden 1950-tallet

Om du skulle sagt noe til kundene deres, hva ville det vært? 
At jeg er stolt av å være leder for så mange dyktige og kompetente kolleger  som hver dag jobber for å gi våre kunder kongsberg beste bilopplevelse, og ikke minst vil jeg takke alle kundene som viser oss tilliten hver eneste dag.

Et hyggelig venterom møter kundene som besøker bilSpiten i Industriveien 11 på Kongsberg.
bilSpiten er også sponsor av Kongsberg Golfklubb og arrangerte bilSpiten Invitational både i 2016 og 2017, et kundearrangement hvor vinnerne gikk videre til landsfinalen.