En spennende og sentral rolle i utviklingen av et reklame- og innholdsbyrå i sterk vekst.

Se stillingsbeskrivelsen under.

En spennende jobb for deg som elsker å skape gode historier og engasjement på digitale flater er nå ledig. 

Akari tilbyr deg en spennende og sentral rolle i utviklingen av et reklame- og innholdsbyrå i sterk vekst.

Simen Ljøterud var med å starte Akari og gleder seg til reisen videre:

– Jeg kunne aldri forestille meg den reisen vi har hatt så langt. Fra dag en har vi hatt med oss kunder som tør å bli med på nye trender, prøve ut konsepter og satse.

– I tillegg til byråkundene vi har opparbeidet et godt forhold til, ser vi at flere kunder kontakter oss med hjelp til alt fra omprofilering til enkelttjenester innen grafisk, web, video med mere. Skal vi kunne fortsette veksten og nå de ambisjonene vi har satt for fremtiden, må vi fortsette å bygge god kompetanse. Da trenger vi gode og «sultne» medarbeidere som er klare for å bli med et selskap i sterk vekst, forklarer han.

Madeleine Buttedal Stedøy liker spesielt den faglige verdien i en så variert arbeidsdag.

– Som visuell kommunikatør i Akari, er jeg stort sett med i de fleste prosjekter. Jeg jobber med alt fra grafisk- til webdesign, samt at jeg ofte deltar i de kreative prosessene rundt kundekampanjer. Jeg har vært med siden januar 2017, da var det fem ansatte i selskapet. Nå, halvannet år senere, søker vi den tiende i rekken. Det har vært, og er en utrolig spennende reise å bli med på, hvor jeg får utviklet meg stort faglig ved å jobbe på så varierte prosjekter, med så mange forskjellige kunder, smiler hun.

Kanskje det er deg? For mer informasjon, kontakt Simen på telefon +47 99 39 15 33 eller e-post: simen@akari.no. 

Stillingsbeskrivelse

Innholdsprodusent & media manager i Akari vil få ansvar for å lage, implementere og koordinere publiseringer, kampanjer og mediekjøp for selskapets byråkunder og selskapets egne merkevarer – dvs. all content marketing.

I rollen som innholdsprodusent & media manager vil du ha fagansvar for sosiale medier inkl. google sine verktøy som adwords, adsense my business og dfp samt øvrige mediekanaler selskapet handler med.

Du vil kontinuerlig være på jakt etter muligheter som utvikler og bringer ny verdi til kundedialogen både i sosiale medier, men også på web og øvrige mediekanaler. Som redaktør i sosiale medier og på web vil du ha ansvar for publiseringsplan, produksjon, tekstforfatting og implementering. Du vil være en aktiv pådriver for at Akari lykkes med sin digitale strategi.

Akari har siden oppstarten i 2015 vokst fra 2 til 9 ansatte og over doblet omsetningen hvert år. Akari har 4 faste byråkunder, samtidig som byrået server over 200 lokale og nasjonale kunder hvert år. 2017 ble nok et suksessår for Akari med en omsetning på 6,3 millioner og et resultat på tett opp mot halve millionen. Inngangen på 2018 lover godt for veien videre, med flere kunder, oppdrag og ansatte som sikrer en solid vekst for veien videre.

I dag er du garantert godt over middels engasjert i digitale- og sosiale medier, både profesjonelt og privat. Du vet hvordan man skriver kommersielt, og har konkret erfaring av å jobbe med kundedialog. Du er kreativ, nysgjerrig, reflekterende og har en intuitiv følelse for innhold som involverer og engasjerer i sosiale medier. Og ikke minst; du kan håndtere hele verdikjeden – fra idé, via planlegging, til ferdig tiltak/aktivitet.

Det finnes neppe en mer tilfredsstillende jobb for et strategisk, kreativt sosialt medie-hode med administrative evner. Fantastisk hyggelige kollegaer får du også. Søk nå!

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet fagansvar for selskapets mediekanaler. Google, Facebook, Instagram, LinkedIn.
  • Redaktøransvar for daglige aktiviteter og kampanjer på Akari sine egne kanaler.
  • Ansvarlig for å planlegge, produsere (tilrettelegging av innhold), forfatte, publisering og rapportere kampanjer og aktiviteter for Akari sine kunder.

Personlige egenskaper

  • Jobber selvstendig og strukturert, og gjennomfører planer med engasjement og oppnår kvalitetsmessige gode resultater.
  • Demonstrerer ekspertise innen eget fagfelt og deltar i kontinuerlig faglig utvikling.
  • Evner og trives med å være kreativ, produserer nye og innovative ideer.
  • Evner å kommunisere på en klar, presis og strukturert måte.
  • Samarbeider godt med ulike typer mennesker og er teamorientert.
  • Er klar over sine egne styrker og svakheter og er opptatt av å lære mer og utvikle seg.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Utdanning innen markedsføring og/eller kommunikasjon/PR.
  • Erfaring med å produsere innhold til web og sosiale medier. (utdanning kan kompensere).
  • Kan vise til, og demonstrere, bruk av relevant verktøy for Facebook og Google.
  • Behersker norsk, muntlig og skriftlig meget godt.

 

Vi kan tilby

  • Et ungt selskap og arbeidsmiljø
  • Et selskap i sterk vekst med muligheter for egen utvikling
  • En fantastisk lunsjordning
  • Fleksibel arbeidstid/arbeidsordning
  • Bonusordning