– Når kundene tør å tenke utenfor boksen og går for valg som skiller dem fra mengden – det er da vi kan skape noe nytt og bedre.

Magnus Bjørnnes og Torjus Leiknes har lagt lista høyt for filmproduksjonsselskapet Metafor AS. Ett av målene er en gang å kunne jobbe med de aller beste i bransjen.

De to kompisene fra Kongsberg har kommet et lite stykke på vei. Steg for steg jobber de mot målet.

Nylig var 25-åringene i Paris på oppdrag for First House, ett av Norges største kommunikasjons- og rådgivingsselskap. Gutta har også produsert filmer for Kongsberg Gruppen, TechnipFMC, GKN, Toyota Norge, Kongsberg Innovasjon, Kongsberg kommune, Flesberg kommune og en hel haug med små og mellomstore bedrifter i Kongsberg og omegn.

Rundt 200 filmer har det blitt, med smått og stort.

Magnus Bjørnnes, eier og daglig leder for Metafor har hatt en bratt læringskurve i filmbransjen. Som tidligere toppidrettsutøver vet han noe om hva som må til for å lykkes.

– Jeg er nok en mennesketype som aldri er fornøyd med det jeg har gjort. Jeg blir irritert, og ser på alle detaljene som kunne vært bedre. Vi lærer hver dag, og vi blir litt flinkere hver dag. Men vi kan aldri stoppe opp og si at nå er det bra nok, nå er vi dyktige nok. Alt handler om kvalitet og kompetanse – både på folk og utstyr. Vi kan alltid bli bedre – heldigvis!

Bjørn Isaksen

Daglig leder, journalist og fotograf i Kongsberg Community AS og Nettmagasinet 3600.no. Utdannet i markedsføring og har bred arbeidserfaring innen IT og journalistikk.

Se alle innlegg