Utvider staben med fire nye ansatte

Elkjøp på Kongsberg seiler i medvinden og for å dekke etterspørselen ansetter de nå flere folk.

Det er ikke så lenge siden elektronikkgiganten åpnet to nye avdelinger på Stortorvet. På rekordfart klarte de å stable både en teleavdeling og en elektronikkavdeling på beina og 21. november, 2016, kunne de ønske nye og gamle kunder velkommen i ferske lokalet på Stortorvet.

Mottakelsen har gått over all forventning, salget går så det suser om dagen og butikksjef Mats Hole, gleder seg stort til å vokse enda mer.

– Vi har rett og slett fått flere kunder enn forventet, forklarer han begeistret til 3600.no.

Elektronikkavdelingen i første etasje på kjøpesenteret i sentrum, er faktisk en av Norges minste, så Mats har all grunn til å være stolt.

– I all beskjedenhet, så har vi nok gjort det meste riktig og vi er godt verdsatt i byen. Så derfor har vi nå ansatt flere nye selgere i avdelingene og leter fortsatt etter flere dyktige og positive mennesker som ønsker å bidra, forteller butikksjefen som har vært i Elkjøp-systemet siden 2008.

Hva tenker du har vært det viktigste i det dere har gjort riktig?

Mats Hole. Stolt butikksjef. Pressebilde

– Vi har hele tiden hatt fokus på at kunden alltid skal få god service og de rette rådene hos oss. Det sørger vi for ved å ha et utrolig godt opplæringsprogram for våre ansatte.

– Samtidig ser vi «helheten» i det å drive butikk. Konkurransedyktige priser er selvfølgelig viktig, men for å være markedsledende må du ha selgere som også ser at det handler om mer enn bare «å selge». Kunden skal kunne bruke produktet da de får det med seg hjem også. Så riktig veiledning er kjempeviktig.

 

Hva er det med det å drive elektronikk-butikk som er så gøy?

– For det første er det utrolig artig å selge produkter som påvirker hverdagen til folk flest. Uten husholdningsprodukter som kjøleskap og vaskemaskin, går jo ikke dagen rundt og tenk på alle skjermene vi omgir oss med. Alle har et forhold til og er opptatt av elektronikk, innleder Hole, som egentlig har en byggingeniør-utdannelse, engasjert.

– I tillegg elsker jeg å være med på reisen, det å ligge i forkant av utviklingen og være med på det aller nyeste som kommer.

– For å ikke glemme det aller viktigste: kundene. Den daglige kontakten med kunden gjør hver dag ny, spennende og givende. Så jeg gleder meg hver eneste dag til å komme på jobb, avslutter han.

 

3600.no

Se alle innlegg