Derfor funker innholdsmarkedsføring

 – Jeg har aldri solgt så mange oppskrifter på Kongsbergvotter som etter at 3600.no skrev om dem!

Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for innovasjon i Nettavisen, forfatter av boken Praktisk innholdsmarkedsføring og årets netthode 2017, sier det så godt:

«Vi mennesker elsker historier. Hjernen vår liker informasjon, men vi elsker informasjon pakket inn i en historie. Derfor er de beste lærerne historiefortellere som pakker inn informasjonen som leveres i noe mer enn bare rene faktabiter. Istedenfor at vi bare bruker en eller to deler av hjernen vår får historier oss til å bruke hele.»

Det er nettopp det innholdsmarkedsføring gjør.

Innholdsmarkedsføring handler om å fortelle relevante historier som engasjerer, fanger mottakerens oppmerksomhet og skaper merverdi – både for avsender OG mottaker. 

Det vekker interesse, skaper oppmerksomhet, er underholdende, nyttig, inspirerende og  lærerikt.

Få DIN content-sak

Frem til 30 april har vi pakkerabatt på innholdsmarkedsføring og bannerannonser fra 3600.no!

Kontakt Geir på geir@3600.no eller 40042927 for mer detaljer.

Lokal innholdsmarkedsføring funker.

I en lokal sammenheng handler det om å kjenne kunden og målgruppen og ikke minst ha et godt nettverk av innflytelse. Det gir deg en unik mulighet til riktig oppmerksomhet – både på kort og lang sikt.

Vi i 3600.no brenner for å formidle de gode historiene, fremsnakke Kongsberg og at innholdsmarkedsføring funker, har vi mange gode eksempler på.

Bare se her.

Banebrytende app fra Kongsberg

Morten Hope har hatt stor suksess med appen sin. Foto: Anniken Tangerud

I fjor sommer fortalte Morten Hope sin sterke og inspirerende historie om sønnen Lukas og den banebrytende appen Kjenn Meg som Morten har utviklet for å hjelpe sønnen og andre som har utfordringer rundt dette med kommunikasjon.

Saken gikk viralt på Facebook og har i skrivende stund nådd over 111.721 mennesker og fått over 2700 likes!

Morten lanserte betaversjonen til appen den 31. november i fjor.

Strikkestua

Fikk flere kunder etter saker hos 3600.no. Foto: Geir Bakka

At Trude Kolset i den hyggelige garnbutikken i Kirkegata har Norges største garnutvalg, gav mange gode ringvirkninger. Saken har fått over 1400 likes og nådd over 10.000 mennesker på Facebook.

I ettertid har vi skrevet flere saker om Strikkestua og alle har gått like godt og da vi publiserte saken om Kongsbergvottene – som også var med i det populære Vintermagasinet vårt – tok det helt av.

– Jeg har aldri solgt så mange oppskrifter på Kongsbergvotter som etter at 3600.no skrev om dem, avslører Trude Kolset begeistret.

Trygve og Knut fra Kongsberg Entrepenør AS.

Solide arbeidskarer som er stolt av jobben sin. Foto: Bjørn Isaksen

Historien om Trygve Løvås (50) og Knut Teigen (46) som startet med ingenting annet enn pågangsmot og en sterk forkjærlighet for store maskiner, og nå driver et selskap som har skapt 70 arbeidsplasser på 12 år, engasjerte våre lesere. Saken nådde nesten 12000 på Facebook og ble lest av over 4200 mennesker.

Oppfølgeren om at en av entreprenørfirmaets lærlinger i år stakk av med prisen som årets lærling i fjor, samt historien om André Lybekk som gikk fra lærling til formann på 12 år, ble også godt lest med svært gode tall i sosiale medier.

Silje Kristiansen åpner ny butikk

Satser på egen butikk. Foto: Anniken Tangerud

30 år Silje Kristiansen har alltid elsket hest og nå i april, 2018, gjorde hun drømmen til en virkelighet og åpnet sin aller første butikk på Steglet. 

Gladsaken om den nye butikken har hittil blitt lest av over 2600 mennesker og tikker og går med positivt fortegn fortsatt.

Innovativ bedrift henter inn 35 millioner kroner

Prototyp: Den første utgaven av N2 Applieds plasmareaktor. F.v. Ferdinand Stempfer (SBI GmbH), Grete Sønsteby (N2 Applied) og Rune Ingels (N2 Applied). Foto: N2 Applied.

At N2 Applied har gjort om en gård i Svene til et høyteknologisk laboratorium for å utvikle det som skal gi bønder større avlinger og lavere kostnad på gjødsel, gav svært god lesereffekt. At Grete Sønsteby i tillegg noen måneder senere vant prisen som årets kvinnelige gründer, gav fornyet lesereffekt.

 

 

 

Anniken Tangerud

Jeg har jobbet som redaktør, journalist og webansvarlig, og har 16 års erfaring i web- og mediebransjen med en 8,5 års høyere utdannelse.

Se alle innlegg