Oppnår sitt beste resultat noensinne uavhengig av bransje.

I en rykende fersk undersøkelse fra Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI, er tallenes tale klar.

Volvo Cars har de mest tilfredse bileierne. 

I over 20 år har Handelshøyskolen BI målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere og i år har mer enn 8.300 forbrukere delt sin mening og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter som de kjøper varer og tjenester av.

For første gang siden 1996 har to bedrifter lik poengsum på førsteplass, og deler dermed Kundetilfredshetsprisen 2017. Finn.no og Flytoget oppnår begge en kundetilfredshet på 85,1 poeng.

På tredjeplass kommer Volvo med sitt beste resultat noensinne på 84,4 poeng.

Dette er meget hyggelig lesning, forteller salgssjefen av Volvo, Roar Lande, fra bilSpiten på Kongsberg stolt.

På en måte kommer det jo heller ikke som en overraskelse. At kundene skal være tilfredse har vært et viktig fokus hos oss i mange år og nå ser vi at det bærer resultatet. I tillegg har Volvo kommet med en helt ny modellrekke, samt Volvo Personlig Servicetekniker-konseptet hvor bilen din får en egen  «fastlege», så kunden kommer i forsetet hos oss, forklarer han.

Hvor viktig er slike undersøkelser for dere?

At vi avanserer hele to plasser fra i fjor, gir oss en skikkelig boost internt, men det betyr like mye eksternt. Det viser at vi har dyktige medarbeidere, bilmodeller kunden er fornøyd med og de beste totalopplevelsene, understreker Lande.

Suveren ener. 

Ser man å bilbransjen separat og kundetilfredshetsundersøkelsene fra Norsk Kundebarometer, topper Volvo hele listen.

Bak følger Toyota og BMW.

Nå skal vi bare jobbe enda hardere for å befeste denne solide frontposisjonen i norsk bilbransje, avslutter Lande.

 

Kilder: Norsk Kundebarometer, 2017. og  Bransjeresultater, 2017.